Chromehounds Preview

Preview
vrijdag, 30 december 2005 om 00:40
xgn google image
Wat je krijgt als je Sega en From Software laat samenwerken? Chromehounds, een titel waar veel van wordt verwacht.
Chromehounds, een game waar je met hightech machines veel chaos kan aanrichten. Je kunt het misschien ietsje vergelijken met MechAssault voor de Xbox. Maar of er veel van MechAssault in gaat terugkomen? Lijkt mij niet!
Storyline
Er is een nieuwe wereldoorlog, het is op dit moment 1980. De wereld staat op z’n kop, iedereen streeft naar macht. Politieke regimes richten zich geheel op het oorlog voeren. Om macht te vergaren en land te winnen moet een speciaal wapen worden gebruikt: de “Hounds” van “Chrome”.
De Hounds
Er zijn twee verschillende soorten Hounds: De Field Unit Hounds en de Direct Support Unit Hounds. De Field Unit Hounds lijken mij wel duidelijk, ze staan midden op het slachtveld, oog in oog met de vijand. Het nadeel van de Field Unit Hounds is de radar, deze is minder goed. De Direct Support Unit Hounds hebben daarentegen een krachtige radar waardoor deze Units verantwoordelijk zijn voor de communicatie tussen alle Units in het gevecht.
Toch nog wat extra’s?
Er zijn natuurlijk niet alleen 2 verschillende Units. De Hounds zijn natuurlijk ook in allerlei soorten en maten. Zo heb je de “Sniper”, “Assault” en “Gunner” Hounds. De Hounds kunnen geheel naar eigen smaak worden gemaakt, je kunt namelijk je eigen Hound in elkaar schroeven. De Hounds verschillen allemaal ook weer in grootte. Jij kan kiezen of jou Hound zweeft, rupsbanden of benen heeft. Maar het houd nog lang niet op je kan zelfs de kleur van je wapen instellen en natuurlijk jou Hound met jou favoriete wapen laten rondhuppelen. Hoe hij in elkaar zit is bepalend voor de gevechtsstrategieën. Er zijn honderden verschillende mogelijkheden om hem in elkaar te zetten. Ook de keuze tussen een Field en een Direct Support Unit is bepalend voor de overwinning.
SinglePlayer
Om je Hounds te veranderen heb je natuurlijk onderdelen nodig. Deze accessoires kun je vrijspelen in de Singleplayer mode. Ook heb je de mogelijkheid om verschillende Hounds in elkaar te zetten naarmate je verder bent gevorderd in de Singleplayer mode. Door veel te spelen gaat je rank omhoog en dat heeft weer invloed op de komende missies en de prestaties van je Hound. Je kunt je vermaken in 40 missies die gebaseerd zijn op jou Hounds!
Xbox Live
Show je Hound op Xbox Live en vergelijk hem met andere players en friends. Ga in de Multiplayer online mode gevechten aan met maximaal 12 man in verschillende game modes. En kies ook nog eens uit 100 verschillende “Battlefields”. Natuurlijk is er ook weer een Leadersbord.
Graphics
De levels en de Hounds zullen zeer gedetailleerd zijn uitgewerkt wat natuurlijk ook verwacht wordt van een next-gen game. Er zijn wat special effects aan toegevoegt onder andere: motion blur, high dynamic range, shadow mapping en light scattering. Dit zal je niet zo veel zeggen daarom even de uitleg erbij:
  • Motion Blur is het wazig zien als van de level als je geraakt wordt.
  • High dynamic range zorgt voor het realistisch renderen van 3D locaties.
  • Shadow mapping is het zien van schaduwen bij alle objecten in de game.
  • Light scattering spreekt wel voor zicht: licht weerkaatsing.
Deze technieken moeten zorgen voor een nog intensiever gevecht!
Verwachting
Zoals de game er nu uitziet lijkt het een klapper te worden. De game zal zich zeker onderscheiden van voorgaande games als MechAssault omdat onder andere de mogelijkheid van het zelf in elkaar zetten van de Hound aanwezig is, je een goed team moet vormen en je een geheel eigen strategie kan toepassen.
De game zal in de lente van 2006 in de winkels liggen.