Update - SNS storing gooit echt alles uit de lucht

News
maandag, 24 juni 2024 om 12:02
storingf1623744697
Misschien had je het al gemerkt, maar er zijn problemen bij de SNS Bank. Klanten kunnen niet inloggen om hun saldo te controleren of iets over te maken. Dat probleem lijkt zich voor te doen bij elke manier die er is om in te loggen.

Update - SNS storing grotendeels opgelost

Na ongeveer drie uur, zijn de problemen bij SNS min of meer verholpen. Dat laat de bank zelf weten op Twitter. Mijn SNS moet weer bereikbaar zijn. De app ligt iets ingewikkelder. Wij hebben er geen problemen meer mee, maar het kan zijn dat andere gebruikers nog wel problemen ondervinden. Opvallend is dat verschillende gebruikers ook totaal verschillende foutmeldingen krijgen.
Oorspronkelijk bericht:
Nadat er eerder vanochtend al een kleine hobbel in de weg was voor SNS-klanten, zijn er nu echt problemen. Meldingen van een storing op Allestoringen zijn in rap tempo omhoog geschoten en de bank zelf bevestigt via Twitter dat er problemen zijn. Die gelden voor zowel de SNS-app als Mijn SNS op web.
Op de XGN-redactie hebben we al vast kunnen stellen dat de SNS-app beweert geen internetverbinding te hebben, terwijl er wel degelijk een verbinding is. Wie probeert Mijn SNS te gaan op het web, kan de inlogpagina waarschijnlijk niet eens bereiken: de hele website van SNS geeft een Internal Server Error.
Zelfs als je wel bij de inlogpagina kon komen, heb je doorgaans de app nodig om in te loggen bij Mijn SNS. Aangezien die zoals gezegd ook last heeft van de storing, is er weinig te beginnen voor wie nu iets wil regelen via de SNS Bank. Er worden vergelijkbare problemen gemeld bij ASN Bank en RegioBank, die net als SNS onder de Volksbank vallen. 

Wanneer is de SNS storing weer voorbij? 

Het is moeilijk te zeggen wanneer deze problemen zijn verholpen. De klantenservice van SNS geeft geen indicatie. De pagina waarop je normaal gesproken updates over storingen kan volgen is samen met de rest van de website van de bank onbereikbaar.
Wel maakt SNS duidelijk dat er gewerkt wordt aan een oplossing. Het advies aan klanten is op dit moment om op een later moment nog eens te proberen in te loggen. Het is te hopen dat de oorzaak van het probleem snel gevonden wordt, zodat klanten weer kunnen bankieren. We zullen dit bericht verder aanvullen als er meer duidelijkheid is.