NBA 2K Playgrounds 2 Review - Over de top grinden

woensdag, 14 november 2018 om 12:01
nba 2k playgrounds 2 review over de top grinden 141866
NBA Playgrounds was geen groot succes. Inmiddels is de franchise overgenomen door 2K Sports. Het is nu de vraag of deze grote ontwikkelaar de nostalgische gevoelens van NBA Jam kan evenaren. Of dat is gelukt lees je in deze NBA 2K Playgrounds 2 review.

Over de top gameplay

Ook in NBA 2K Playgrounds 2 staat de over de top gameplay centraal. Meters hoog springen, een radslag tijdens het dribbelen of een salto tijdens het dunken; niets is te gek voor NBA 2K Playgrounds 2. Zelfs Stephen Curry, die vooral bekend zijn om zijn fenomenale driepunters, springt in deze game met kop en schouders boven de ring uit en dunkt de bal na een draai van 360 graden door zijn eigen benen. In het echt zou dat nooit gebeuren, maar daarvoor moet je deze game ook zeker niet gaan spelen. Ondanks dat er best veel onrealistische features in deze game zitten, zijn de NBA spelers allemaal uitstekend te herkennen.
Lonzo Ball

Meer dan 300 spelers

De spelers zijn niet op en top realistisch, maar je kunt ze allemaal erg goed herkennen.Er zijn meer dan 300 spelers beschikbaar in NBA 2K Playgrounds 2. Het spel heeft geen realistische graphics, maar elke speler ziet eruit als een karikatuur. De kenmerken van de spelers zijn enorm overdreven, waardoor je wereldsterren als Michael Jordan en Lebron James meteen herkent. Maar ook minder bekende spelers zoals Enes Kanter van de New York Knicks herken je meteen door zijn overdreven uiterlijk.
Er zijn, zoals de meeste basketbalfans al was opgevallen, niet alleen spelers beschikbaar die op dit moment in de NBA spelen. Michael Jordan, ook wel bekend als The Greatest of All Time, werd namelijk al eerder in deze NBA 2K Playgrounds 2 review genoemd. Naast Jordan zijn ook spelers als Kevin Garnett, Shaquille O’Neal, Kobe Bryant en Kareem Abdul-Jabbar beschikbaar in de arcade game van 2K Games. Heel tof om te gekke stunts uit te voeren met al deze legendes uit de NBA.
Er zullen na de lancering van de game steeds meer spelers worden toegevoegd. Hiervoor staan bijna 200 spelers klaar. Dat wil niet zeggen dat je die eerste 300 spelers na het spelen van een paar games al te pakken hebt. Zonder het investeren van echt geld ben je nu eenmaal enorm lang bezig om überhaupt een paar nieuwe spelers vrij te spelen.
Gameplay

Zonder microtransacties duurt het lang

Dat het lang duurt om spelers vrij te spelen hoeft niet per se erg te zijn. Door middel van microtransacties gaat het sneller, maar daar wordt het niet per se leuker van. Met het behalen van alle trofeeën in Diablo III ben je ook niet zomaar klaar. Wij hebben nog lang niet alle spelers in NBA 2K Playgrounds vrijgespeeld en dat is ook helemaal niet erg. Stukje bij beetje gaat je account levels omhoog en zo heb je steeds meer kans op nog betere spelers. Deze grind maakt het spel alleen maar leuk, want je hebt echt iets om naartoe te werken en als je dan Stephen Curry, James Harden of Giannis Antetokounmpo krijgt, heb je een ontzettend voldaan gevoel. En een hele goede speler om iedere tegenstander te verslaan. De wedstrijden an sich zijn niet lang - ongeveer drie minuten - dus het is een toffe game die je even tussendoor kunt spelen.
Dat zou je in ieder geval denken, maar niets is minder waar. Het nadeel van NBA 2K Playgrounds 2 is dat je de spelers wel op een andere manier sneller kunt verkrijgen. Je kunt namelijk geld investeren om pakketten te openen. Voor ruim twintig euro koop je een All-Star pakket, waaruit je verschillende cosmetische items krijgt, maar ook nieuwe spelers. De kans dat je uit dit pakket een van de beste NBA spelers aller tijden krijgt, is groter dan wanneer je geen geld investeert. Jammer is dit zeker, maar gelukkig niet het einde van de wereld. Het spel is naast multiplayer, namelijk ook co-op en singleplayer te spelen. Dan heb je zeker geen last van tegenstanders die veel geld investeren in de game.
Gameplay

Twee toffe nieuwe spelmodi

NBA 2K Playgrounds 2 heeft een aantal toffe singleplayer en multiplayer mogelijkheden. Zo kun je online tegen andere mensen spelen. Dit doe je samen met een vriend of een random teamgenoot. Ook kun je de computer jouw teamgenoot laten besturen. Je kunt dus co-op of online de strijd aangaan tegen andere fanatieke spelers. Daarnaast is er de Dubbed Playgrounds Championship modus. Dit is een competitieve modus, waarin verschillende online spelmodi kunnen worden gespeeld. Hierin worden je statistieken bijgehouden en zijn er leaderboards. Dit is nieuw ten opzichte van NBA Playgrounds.
In de singleplayer zijn er ook een aantal toffe nieuwe features beschikbaar. Zo kun je dit jaar voor het eerst deelnemen aan een three-point contest net zoals Klay Thompson en Stephen Curry ieder jaar doen. Een leuke toevoeging, maar na een aantal keer proberen heb je dit wel weer gezien. Dat geldt niet voor de season mode.
Deze modus kun je blijven spelen, want je krijgt hierbij toffe rewards. Een seizoen bestaat uit veertien regular season wedstrijden en nog eens vijf wedstrijden in de play-offs. Wanneer je als winnaar uit de strijd komt na een seizoen te hebben gespeeld, krijg je een legend van het team waarmee je dat hebt gedaan. Op deze manier kun je goede spelers verzamelen.
Erving

NBA 2K Playgrounds 2 Review - Toffe over de top basketbal game

NBA 2K Playgrounds 2 is zeer vermakelijk. Er gaat wat tijd in zitten om alle beste spelers te verkrijgen, maar dat is niet erg. Het geeft een voldaan gevoel om na een gewonnen seizoen beloond te worden voor je prestaties. De online modus is uitgebreid en er is zelfs een competitieve modus. De over de top gameplay en graphics zorgen voor een toffe, ontspannen basketbalgame.