Alle Halo fans die sinds de release van Halo: Reach op nieuwe content zitten te wachten, worden eindelijk tegemoet gekomen. Het Noble Map Pack is namelijk uit en dat betekent dat iedere Reach gamer er weer volop tegenaan kan.
Het Noble Map Pack bestaat uit drie nieuwe mappen met ieder een unieke setting, grootte en speelstijl. Deze mappen zijn enerzijds compleet nieuw, maar gebruiken anderzijds genoeg attributen die de vorige mappen zo uniek en leuk maakten om te spelen. Een toevoeging die we zeker verwelkomen. Laten we eerst de verschillende mappen even onder de loep nemen.
Anchor 9
Beginnend met de kleinste van de drie, Anchor 9 genaamd, komen we gelijk in een map terecht waar de lage zwaartekracht uit een eerdere multiplayer map ook in verwerkt is. De map is als het ware een ruimteschip en door middel van enorme schilden wordt er een barriere gemaakt tussen in- en exterieur.
Binnen in het ruimteschip kunnen we genieten van de bekende close quarter Halo actie. De strijd neemt echter een wending op het moment dat we de ruimte in springen en in aanraking komen met de lage zwaartekracht. Op het moment dat je deze arena betreed zweef je als het ware door de lucht, wat natuurlijk voor unieke situaties kan zorgen. De map is met name geschikt voor snelle en dodelijke vuurgevechten door zijn kleine schaal. Perfect voor een potje Team Slayer of Oddball.
Tempest
Bij de tweede map begint de schaal toe te nemen. Tempest is namelijk een stuk groter dan Anchor 9 en is dan ook perfect voor een potje Big Team Battle. Deze, in een natuurgebied gelegen, open map kent twee Forerunner gebouwen, waarbij ieder gebouw een basis is voor een team.
De map kent vele routes om de tegenstander te benaderen. Zo kun je direct vanaf de basis met een van de mancannons gelanceerd worden in het strijdveld of gebruik je een van de tunnels om onopgemerkt de tegenstander te besluipen. Als je dus bijvoorbeeld de Capture the Flag speelvariant aan het spelen bent, zijn er genoeg mogelijkheden om snel aan de tegenstander te ontsnappen.
Een kanttekening aan deze map is wellicht dat het voor Team Slayer met 8 spelers misschien niet dezelfde voldoening geeft als bij Anchor 9, omdat deze map daar net iets te groot voor is.
Breakpoint
De grootste map in het Noble Map Pack is Breakpoint. Kort beschreven: een besneeuwde map met twee basissen die worden gescheiden door een berg in het midden, wat gelijk doet denken aan de Halo: Combat Evolved map Sidewinder.
Er zijn op deze map genoeg mogelijkheden voor zowel de aanvallende als defensieve spelers. Zo zijn er plekken om als scherpschutter te verstoppen en je team rugdekking te geven, maar ook tal van Banshees om het luchtruim mee onveilig te maken. Een perfecte map voor objective based speltypen. Verder zijn we ook erg te spreken van de vele Forge mogelijkheden die niet alleen deze, maar ook de andere twee maps kennen. Als extra toevoeging krijg je bij het pakket overigens ook nog zeven nieuwe achievements. Deze zijn tevens erg makkelijk om te halen en vereisen geen urenlange prestaties.
Aangezien Halo: Reach volgens vele fans geleverd werd met veel te weinig maps in verhouding tot de voorgaande Halo titels is dit natuurlijk een mooi aanbod. Voor 800 Microsoft Points kun je de bovenstaande maps in huis halen. Als jij nog steeds Halo: Reach speelt en alle oude maps beu bent is dit zeker een aanrader.
Voor de fanatieke Reach speler
Het Noble Map Pack voegt enkele leuke maps toe, maar verder ook niets. Het is een verlenging van de al bestaande gameplay die Halo: Reach zo leuk maakt. Als je geen interesse had in de multiplayer van Halo: Reach is het dan ook geen aanrader om deze map pack te kopen, want er zitten geen baanbrekende vernieuwingen in. Als fanatiek Reach gamer is het natuurlijk wel een aanrader en is 800 Microsoft Points een mooie prijs voor heel wat extra uurtjes speelplezier.
Cijfer: 7.5