Het houdt maar niet op voor
Ziggo tijdens de coronaviruscrisis. De internetprovider lijkt volgens Allestoringen opnieuw een
storing te hebben, want veel mensen die van het netwerk gebruikmaken zitten zonder
internet.
Doordat veel mensen thuiswerken door het coronavirus, wordt het internet zwaarder belast dan normaal. Een videogesprek kost immers meer bandbreedte dan een face-to-face gesprek. Waar dit voor meer belasting van het netwerk kan zorgen, laat Ziggo ons weten dat er sprake is van een reguliere weekendbelasting en dat er nog voldoende rek is bij het netwerk van Ziggo.
Natuurlijk geeft Allestoringen slechts een sentimentmeting. Dat wil zeggen dat mensen via de website zelf aangeven dat ze slechte- of geen verbinding hebben, waarbij Allestoringen vervolgens meet of het een storing betreft. Dit hoeft niet altijd het geval te zijn.
Storing in de Randstad
Er komen opnieuw veel meldingen binnen over Ziggo, waarbij er een storing gemeld wordt. Sinds negen uur ‘s ochtends, het tijdstip dat veel mensen thuis aan het werk gaan, stromen de meldingen binnen. Met name de grote steden lijken last te hebben van het
problemen, met veel klachten uit Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Buiten de Randstad zijn er alleen ook storingen, met opvallend veel meldingen uit Barneveld. Het is te hopen voor Ziggo en haar klanten dat de storing snel weer is opgelost.