Max Verstappen heeft afgelopen weekend de leiding van het
Formule 1 WK weer overgenomen, maar Formule 1-kijkers zijn nog steeds niet blij. Bij
Viaplay, één van de weinige legale manieren om de races volledige te kijken, gaat er iedere race wel iets grandioos mis. De Consumentenbond heeft Viaplay nu ook
op de vingers getikt.
Ook de Consumentenbond is het niet ontgaan dat het niet soepel gaat met Viaplay. Voorafgaande aan de race,
die ook weer slecht beschikbaar was voor vele kijkers, slingerde de autoriteit in Nederland een bericht de wereld in waarin duidelijk werd dat de Zweedse
streamingdienst Viaplay beter zijn best moet gaan doen voor klanten. Er zou namelijk niet op klachten reageert worden.
Check de tweet hieronder zelf.
De Consumentenbond stelt dat Viaplay nog meer dan 320 klachten heeft open staan in het Klachtenkompas. In de tweet wordt de laatste twaalf maanden aangehaald, maar de streamingdienst zelf bestaat in Nederland pas sinds maart. In een kleine drie maanden tijd zijn de klachten in Nederland dus bij elkaar gesprokkeld.
Ook wordt verweten dat Viaplay heel actief reageert op van alles, maar dat klachten niet behandeld worden. Ook dit vindt de Consumentenbond niet kunnen. De Nederlandse dienst biedt vervolgens aan om de Zweedse streamingdienst te helpen als deze zelf haar boekjes niet op orde kan krijgen. Viaplay is zelf ook in de tweet getagd, maar heeft nog niet op het bericht van de Consumentenbond gereageerd.
Viaplay geeft geen gehoor aan de Consumentenbond
Of Viaplay de waarschuwing van de Consumentenbond ten harte neemt, blijft voor nu dan ook afwachten. Fans hopen in ieder geval wel op betere kwaliteit en meer gehoor van de streamingdienst. Of dat voor de volgende GP gaat gebeuren is de vraag. Die is komende zondag, 29 mei, namelijk alweer. Dit keer wordt er in Monaco gereden.