Netflix serie Unsolved Mysteries levert nu al tips op

News
vrijdag, 10 juli 2020 om 9:00
xgn google image
Netflix heeft op 1 juli haar nieuwe documentaireserie Unsolved Mysteries uitgebracht. De serie is razend populair en is inmiddels al meer dan een miljoen keer bekeken. Niet slecht voor een serie die pas een week online is. Daarbij leverde de serie ook al geloofwaardige tips op over de onopgeloste zaken.
De Netflix serie Unsolved Mysteries is op 1 juli gestart, of eigenlijk herstart, met zes afleveringen waarin telkens een nieuw onderwerp voorbij komt. Elke aflevering toont je een onopgeloste zaak waarbij iedereen voor een raadsel staat. De serie is niet zomaar bedoeld om voor vermaak te zorgen, maar heeft als doel om zoveel mogelijk mensen mee te laten denken over de zaken. Na het bekijken van de afleveringen kunnen kijkers dan ook tips sturen die kunnen helpen bij het oplossen van de zaak in kwestie.
De serie is inmiddels meer dan een miljoen keer bekeken en is daarmee een van de meest populaire series op Netflix. De zes afleveringen richten zich onder meer op de verdwijning van een getuige, een huis waarin vreselijke dingen gebeurd zijn en een ufo. De titels lees je hieronder:
  • Mystery on the Rooftop
  • 13 Minutes
  • House of Terror
  • No Ride Home
  • Berkshires UFO
  • Missing Witness
Check ook de trailer hieronder.

Levert al bergen met tips op

De zes afleveringen in de serie betreffen al lang lopende zaken die compleet vast zitten. Het doel van de maker van de serie levert al de nodige resultaten op. Er zijn al honderden tips binnen gekomen naar aanleiding van de afleveringen.
Sommige tips zijn behoorlijk geloofwaardig volgens producer Terry Dunn Meurer. Zo zijn er drie tips rondom de dood van Alonzo Brooks naar de FBI gestuurd. Ook kwamen er flink wat tips binnen over de vermeende zelfmoord van Rey Riviera en de verdwijning van Lena Chaplin.
Waarschijnlijk komt dit door de nieuwe opzet van de serie. Toen de zaken voor het eerst uitgezonden werden, kwamen er telkens een paar zaken voorbij die dan kort uitgelegd werden. Dit keer is er telkens een complete aflevering gewijd aan één zaak die dan tussen de 30 en 60 minuten in beslag neemt. Bovendien zijn er geen reclames of andere afleidingen te zien. Op die manier kunnen mensen focussen op die ene zaak en zo actiever deelnemen.
Meurer heeft vanuit Netflix nog geen groen licht voor meer zaken, dus voorlopig blijft het bij deze zes zaken. Ze wil wel graag nog meer zaken in dit format aan het licht brengen en verwacht zelfs dat kijkers met suggesties komen voor zaken die de serie moet krijgen.