LEGO loopt de laatste paar jaar al binnen, maar het bedrijf opent binnenkort helemaal een goudmijn. De speelgoedfabrikant heeft namelijk een samenwerking aangekondigd met
Pokémon.
Al jarenlang heeft
LEGO een aantal succesvolle samenwerkingen. Zo brengen de sets van Star Wars veel geld in het laatje, evenals die met The Lord of the Rings, Marvel en Nintendo. Het Deense bedrijf staat alleen altijd open voor nieuwe, lucratieve samenwerkingen, wat vandaag weer bewezen is.
LEGO heeft namelijk
een samenwerking aangekondigd met
The Pokémon Company. Pokémon is de grootste mediafranchise ter wereld en bijna alles wat het merk aanraakt verandert in goud. Zo is recent onthuld dat Pokémon TCG Pocket binnen een half jaar al
100 miljoen gebruikers heeft en na twee weken was er al een omzet binnengehaald van 120 miljoen dollar. Fans vragen bovendien ook al een lange tijd om LEGO-sets van Pokémon.
In een verklaring vertelt Julia Goldin, de Chief Product & Marketing Officer bij LEGO, dat ze bij het bedrijf veel zin hebben in de samenwerking met Pokémon.
We zijn erg enthousiast om samen te werken met een merk dat zo’n gepassioneerde fanbase heeft als Pokémon. We kunnen ons gezamenlijke publiek blij maken met iets waar ze al lange tijd om vragen. We zijn ervan overtuigd dat de eindeloze mogelijkheden van de LEGO steen, gecombineerd met de spannende avonturen uit de Pokémon wereld, zal leiden tot een hele reeks nieuwe mogelijkheden voor zowel Trainers als bouwers.
- Julia GoldinGeduld hebben voor de LEGO Pokémon-sets
Fans die niet kunnen wachten om ‘the very best’ te worden in het bouwen van LEGO-sets, moeten helaas nog wel even geduld hebben. Normaal kondigt LEGO een samenwerking aan een paar maanden voor de release van de nieuwe sets - zoals recent is gedaan met Bluey - maar dat is niet het geval voor Pokémon.
De nieuwe sets zullen namelijk pas ergens in 2026 verschijnen. Een precieze releaseperiode is ook nog niet bekendgemaakt.