Als je KPN klant bent en merkt dat niet alles naar behoren werkt, kan dat kloppen. Er is namelijk een storing gaande bij de provider. Gelukkig lijken niet alle diensten getroffen.
Als het goed is kunnen KPN klanten weer zonder problemen mobiel bellen. Volgens de provider waren de problemen verholpen rond 11.15, ongeveer een uur nadat het onderzoek startte en ongeveer twee uur nadat de meldingen binnen begonnen te komen. Nadat de oplossing was gevonden, zijn er nog meldingen geweest van problemen, maar het aantal is gestaag blijven dalen tot een normaal niveau. Als je nog problemen ervaart met mobiel bellen, kan het helpen om je telefoon opnieuw op te starten.
Oorspronkelijk bericht:
We hebben tegenwoordig nogal wat manieren om contact te houden, maar momenteel lijken veel KPN klanten er één minder te hebben. Er zijn namelijk veel meldingen van een storing bij de provider. Op Twitter laat het bedrijf aan klanten weten dat er inderdaad problemen zijn.
Voor zover bekend valt het gelukkig mee hoeveel last klanten zullen hebben van de storing. Er worden problemen gemeld met mobiel bellen, maar niet met bijvoorbeeld internet, vaste telefonie of TV. Met een beetje geluk kun je de hele storing uitzitten zonder problemen te ervaren.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat een probleem met mobiel bellen evengoed vervelend kan zijn, bijvoorbeeld als je een belangrijk telefoontje moet plegen. Vaste telefonie is weliswaar niet getroffen, maar niet iedereen heeft een vaste telefoon om op terug te vallen. Gelukkig is de storing bekend bij KPN en is de technische dienst bezig om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de storing nu snel voorbij is: dat zal afhangen van wat de aard van het probleem precies is. Mocht je graag op de hoogte blijven van hoe het ervoor staat met de storing, dan kun je een speciale thread op het forum van KPN in de gaten houden.
Die thread geeft ook een beeld van wat je zoal kunt merken van de storing. Sommige klanten geven bijvoorbeeld aan niet met een mobiel nummer naar een vast nummer te kunnen bellen, terwijl bellen tussen twee mobiele nummers wel lukt. Andere klanten geven aan wel gebeld te kunnen worden, maar niet zelf te kunnen bellen. Hopelijk is er snel voor iedereen een oplossing.