Grote Rabobank storing zorgt voor internetbankieren problemen

News
woensdag, 09 december 2020 om 12:21
Vanochtend was er een storing bij de ABN-AMRO, maar dat is niet de enige bank die problemen ervaart. De Rabobank heeft nu last van een grote storing, waardoor veel mensen momenteel niet kunnen internetbankieren.
Door de uitbraak van het coronavirus moeten we allemaal vanuit huis werken en ook onze kerstinkopen doen van achter de PC, laptop of tablet. Normaal is dat geen enkel probleem, maar wel als je dat vandaag wil doen. De meeste gebruikers die namelijk willen inloggen op de applicatie van de Rabobank kunnen dat nu niet doen.
Op de website van Allestoringen.nl is een enorme piek te zien in het aantal meldingen van een storing. Binnen een uur tijd zijn er al meer dan 7800 klachten geweest over de Rabobank. De bank erkent nu zelf ook de problemen. Op de website van de bank is nu te lezen dat de Rabo App niet beschikbaar is en dat internetbankieren via de website ook niet mogelijk is.

Wanneer kan ik weer internetbankieren?

De oorzaak van de storing bij de Rabobank is momenteel niet bekend. Hoe de storing dan ook precies gaat duren is niet duidelijk. Via Twitter geeft de bank wel aan dat er actief gewerkt wordt aan het probleem. Hopelijk kunnen gebruikers dus snel weer aan de slag met hun financiële zaken en het inkopen van cadeaus voor de feestdagen.