Meerdere spelers vinden
Shadow of the Erdtree te moeilijk.
FromSoftware heeft daarom nu een upgrade uitgebracht die de nieuwe
Elden Ring DLC makkelijker moet maken.
FromSoftware heeft door de jaren heen een reputatie opgebouwd dat het games aflevert die behoorlijk moeilijk zijn, maar tegelijkertijd ook fair. Als je het einde wil halen, dan moet je simpelweg toewijding tonen en de movesets van vijanden leren. Maar volgens spelers is
Shadow of the Erdtree simpelweg te moeilijk en op Steam heeft de game daardoor
een Mixed-rating gekregen.
De hoge moeilijkheidsgraad komt met name door het nieuwe scaling-systeem in de uitbreiding van
Elden Ring, waarop alles gebalanceerd is. Door Scadutree Fragments te vinden, kunnen spelers upgraden hoeveel schade ze aanrichten en hoeveel klappen ze kunnen krijgen. Kan je niet genoeg Fragments vinden, dan zal het erg lastig worden om de eindbazen te verslaan.
Om de reis in The Lands of Shadow makkelijker te maken, heeft FromSoftware nu
een update uitgebracht. Met de nieuwe versie is er geen vlakke lijn meer in hoe Scadutree Fragments je stats upgraden. In plaats daarvan zullen de eerste upgrades meer effect hebben dan de latere upgrades. Alleen voor de allerlaatste upgrade is er een grote boost, zodat spelers die op zoek gaan naar alle Scadutree Fragments worden beloond.
Nog meer sleutelen aan de moeilijkheidsgraad
FromSoftware zal het niet alleen bij deze aanpassingen laten als het aankomt op de moeilijkheidsgraad. Zo zijn er ook spelers die moeite hebben met de laatste paar bazen, terwijl die spelers in de tussentijd waarschijnlijk al veel upgrades hebben gevonden. De studio laat daarom weten dat er ‘andere balans-aanpassingen’, evenals bug fixes, gepland staan voor een toekomstige update. Wanneer die patch precies komt is nog niet bekend.
Voor
PC-spelers is er in de tussentijd ook een bug opgelost. Zo werd Ray-Tracing constant automatisch aangezet, waardoor de framerate flink omlaag ging. Met de nieuwe update wordt die instelling niet meer automatisch aangezet.