Disney+ gaat een inside documentaire maken over de Rotterdamse voetbalclub
Feyenoord. Dat is gisteravond bekendgemaakt bij
Voetbal Inside. Naar verwachting wordt deze week officieel de deal gesloten, maar dat lijkt een kwestie van tijd. Voor deze documentaire zal Feyenoord maar liefst 3 miljoen euro ontvangen.
Disney mag op alle ruimte van het trainingscomplex onbeperkt filmen, waarmee de kijkers een uniek kijkje achter de schermen krijgen. Marketeer Chris Woerts is ‘het brein’ achter dit plan, zo werkte hij ook mee aan de Netflix serie over de Britse voetbalclub Sunderland, genaamd
Sunderland ‘Till I Die. Destijds was Woerts directeur van Sunderland. De serie had veel succes en wist naast de Sunderland fans ook een groot ander publiek aan te spreken.
Succes in de Premier League
Na het succes van Sunderland ‘Till I Die brachten nog meer grote clubs zo’n inside docu uit, zoals Manchester City en Tottenham Hotspur. All or Nothing Tottenham Hotspur is momenteel een grote hit op Amazon Prime, in de serie krijg je bijvoorbeeld een heel anderd beeld van José Mourinho vergeleken met hoe hij normaal in de media geschetst wordt.
Marketeer Chris Woerts had gister in het praatprogramma Veronica Inside de primeur, check hieronder de beelden met uitleg.
De opnames zijn al gestart
Afgelopen weekend tijdens de openingswedstrijd van Feyenoord dit seizoen (2-0 gewonnen tegen PEC Zwolle) waren er al camera’s van Disney aanwezig. Naar verwachting zullen al voor de winterstop de eerste afleveringen te zien zijn, waarna er elke week een nieuwe aflevering online zal verschijnen.
Netflix zou mogelijk zo'n zelfde soort serie maken over FC Utrecht directeur Frans van Seumeren, maar hier volgt ongetwijfeld later meer over.