De
E3 is officieel geopend en alle ontwikkelaars en uitgevers proberen zoveel mogelijk gameliefhebbers naar hun booths te lokken. Dit door ze bijvoorbeeld schitterend aan te kleden of enkele grote titels prominent op te stellen. Wat zijn de tofste? Dat lees je in de
top 10 tofste E3 booths 2018!
We hebben inmiddels een traditie opgebouwd door de gehele beursvloer af te speuren op zoek naar de best booths van de E3. Ook dit jaar hebben we onze ogen weer uitgekeken en wij delen dat dan ook graag met jullie!
Top 10 tofste E3 booths 2018
De grootste posters met de meest bekende gametitels ophangen of juist alleen de naam van het bedrijf en dan gamers naar je toe lokken. De ontwikkelaars en uitgevers zijn er een beetje verdeeld over, wat ook wel terug te zien is in deze top 10. We trappen af met de nummer 10!
10. Epic Games
Epic Games heeft in diens bestaan al meerdere games uitgebracht, maar is de laatste tijd toch vooral bekend door één titel: Fortnite. En die komt dan ook prominent naar voren, zoals je in de foto's hieronder kunt zien.
9. Square Enix
In tegenstelling tot de nummer 10 heeft Square Enix wel wat meer games rondom haar booth staan. De ontwikkelaar annex uitgever laat dan ook verschillende toffe games zien, zoals een complete jungle voor
Shadow of the Tomb Raider of een diverse Japanse sculpturen voor
Final Fantasy XIV. Verder is er ook een scherm te zien waarop de gekste capriolen in Just Cause 4.
âââââ8. Microsoft
Officieel behoort Microsoft niet tot deze lijst, aangezien de ontwikkelaar niet in de LA Convention Centre is te vinden. De Amerikaanse maker heeft namelijk haar eigen Microsoft Theatre in Los Angeles, wat zich alsnog binnen loopafstand van de E3-beurs bevindt.
Toch kunnen gamers hier ook heen lopen om even een gouden lancer uit Gears of War te zien of de helm van Master Chief. Games als Forza Horizon 4,
Ori and the Will of the Wisps en
The Division 2 waren speelbaar.
7. Activision
Ontwikkelaar Activision legt de focus op twee van haar grootste titels: Call of Duty Black Ops 4 en Destiny 2: Forsaken. Zo waren er talloze schermen te vinden bij Black Ops 4 waar je in teams van vijf tegen elkaar een potje multiplayer kon spelen, terwijl gamers ook de nieuwste DLC van Destiny 2 eens uitvoerig konden testen.

6. Ubisoft
Ubisoft pakte groots uit deze E3 met speelbare booths voor
Skull and Bones,
The Division 2,
Assassin's Creed Odyssey en
Trials Rising. Verder had de studio ook veel props uit de desbetreffende games tussen de booths doorgezet, zoals een bureau van de president in The Division 2 of een soldaat uit Assassin's Creed Odyssey.
5. Focus Home Interactive
Focus Home Interactive had vorig jaar ook al een booth met boerderijspullen en dit jaar ontbreken de tractoren en hooibalen ook niet. Verder is er ook aandacht voor het net uitgekomen
Vampyr en The Surge. Maar ook Space Hulk Tactics is speelbaar voor het publiek.
4. Sony
Wat opvalt bij de booth van Sony is de geringe aandacht voor The Last of Us 2. Het Japanse bedrijf opende met de geanticipeerde titel tijdens haar E3 persconferentie, maar op en rondom de booth is de game vrijwel afwezig. Wel gaat er veel aandacht uit naar Spider-Man en het nog steeds mysterieuze Death Stranding, met een Norman Reedus standbeeld.
3. Nintendo
Nintendo laat bij haar E3 booth vooral heel veel van Super Smash Bros. Ultimate zien en natuurlijk ook de twee nieuwe Pokémon-titels. Bovendien zijn er ook erg veel items uit Nintendo's rijke gamegeschiedenis te aanschouwen, zoals de Master Sword van Link of de stropdas van Donkey Kong.
Tijdens onze bezoekjes aan de Nintendo booth liepen wij een oude bekende tegen het lijf: Charles Martinet! De beste man doet de stem van Mario, Luigi en nog meer telgen uit de Mario-familie. Een foto kon daarom niet ontbreken!
2. Capcom
Capcom had vorig jaar al enkele toffe beelden rondom haar booth staan, maar dit jaar is de Japanse ontwikkelaar helemaal all-out gegaan met haar collectie. Zo zijn er niet alleen talloze beeldjes en
goodies van
Mega Man en
Street Fighter, maar is er ook een politieauto in Raccoon City met daarin een 'levende' zombie.
Het hoogtepunt is toch echt voor de bezoekers zelf die, als ze
Resident Evil 2 willen spelen, eerst door enkele gangen met een zaklamp moeten, terwijl enkele hongerige zombies op je staan te wachten. Wij durfden het maar net aan...
1. Bethesda
Op de nummer één van tofste E3 booths 2018 vinden we Bethesda terug. Zo lopen er meerdere vrouwen rond in Fallout-kledij om 'Reclamation Day' uit Fallout 76 te vieren en moedigen ze iedereen dan ook om vrolijk en blij te zijn! Verder is er ook veel aandacht voor Rage 2, DOOM, Wolfenstein en andere titels uit de stal van Bethesda.
Niet alleen in de hallen van de E3 weet Bethesda veel bekijks te trekken, ook op straat zijn ze groots vertegenwoordigd. Dit kun je onder andere wel zien in onze
top 5 vetste game advertenties.