Redactie Top 5 2013: Wouter Greveling

Article
maandag, 23 december 2013 om 19:00
xgn google image
Als er iemand op de redactie blij kan worden van grauwe, gruwelijke games, dan is dat onze Wouter wel. Je hoeft Dark Souls of The Darkness maar op te noemen en hij staat meteen in de startblokken. De verslaving van zo’n keiharde meesteres die je afstraft voor de kleinste foutjes, daar houdt Wouter echt ontzettend van. Maar stiekem ook een klein beetje voor de leerweg die je voorbereid voor het presteren naar een niveau van perfectie. Welke titels hadden hem dit jaar genoegdoening kunnen geven? Bekijk nu snel zijn top 5!

Top 5 Wouter

Nummer vijf: PAYDAY 2

Releasedatum: 16 augustus 2013
PD2 Box-art
De game heeft zo zijn fouten, maar dat neemt niet weg dat ik enorm veel plezier heb beleefd aan PAYDAY 2. Deze titel geeft een nieuwe benaming aan het woord co-op in mijn woordenboek. Ik zou dit eindeloos kunnen blijven spelen, ware het niet dat er nog zoveel andere games op mij wachten.

Nummer vier: Grand Theft Auto V

Releasedatum: 17 september 2013
GTA V Box-art
Grand Theft Auto V zal door een hele hoop mensen als beste game van het jaar uitgeroepen worden en ook ik ben door de hype omtrent deze game getroffen. Eigenlijk ben ik helemaal niet zo’n grote liefhebber van GTA, maar zelfs ik moet toegeven dat het nieuwste deel wel verschrikkelijk goed in elkaar zit.

Nummer drie: Metro: Last Light

Releasedatum: 17 mei 2013
MLL Box-art
Metro is nog zo’n serie waar ik alles van moet hebben. Na eerst de boeken gelezen te hebben, kan het spelen van de games dan natuurlijk ook niet ontbreken. De spanning is bij beide uitingen om te snijden, vandaar dat ik Metro: Last Light en welverdiende plek in mijn top vijf van dit jaar geef.

Nummer twee: Dead Space 3

Releasedatum: 7 februari 2013
D3 Box-art
Ik ben een groot verzamelaar van alles dat met Dead Space te maken heeft, dus het zal ook niet als een verrassing overkomen dat ik Dead Space 3 in mijn top vijf heb. De enige reden dat deze game op nummer 2 staat, is dat hij minder eng is dan zijn voorgangers.

Nummer een: BioShock Infinite

Releasedatum: 26 maart 2013
Bioshock Infinite Box-art
Dit jaar was BioShock Infinite de game waar ik het meest naar uitkeek. Als BioShock fan van het eerste uur, was ik enorm benieuwd naar wat Ken Levine en zijn studio wisten neer te zetten met de zwevende stad Columbia. Teleurgesteld was ik zeer zeker niet. Het zou voor mij zo maar het beste deel in de serie kunnen zijn.

Andere toppers:

Flop van het jaar: God of War: Ascension

Releasedatum: 13 maart 2013
GoWA Box-art
Een hoop mensen zullen mij voor gek verklaren, maar ik kan oprecht zeggen dat ik geen plezier heb beleefd aan God of War: Ascension. De game deed mij om de een of andere reden gewoon niets. Waarschijnlijk omdat het verhaal van Kratos voor mij eindigde bij het derde deel. Ascension voelde om die reden heel geforceerd aan.