De eerste grote
update voor Bethesda's MMO
The Elder Scrolls Online is een feit. Met het nieuwe gebied - Craglorn - om te verkennen, en met een heleboel nieuwe uitdagingen, hoef je je niet te vervelen. XGN sprak met Paul Sage,
creative director voor The Elder Scrolls Online, over de Craglorn update.
XGN: Wat voegt de Craglorn update toe aan het verhaal van The Elder Scrolls Online en op welke wijze past dit binnen de huidige verhaallijn van de game?
Paul: Craglorn verkent delen van de geschiedenis van The Elder Scrolls serie die in het verleden nog niet zijn behandeld. De speler krijg te maken met culturen uit Tamriel die in het verleden vaak buiten beschouwing zijn gelaten, waaronder het geheimzinnige Nedic volk en de Yokudan indringers die hen het leven zuur maakten.
Verder ontmoet de speler nieuwe en mysterieuze schepsels waarvan beweerd wordt dat ze geestverschijningen zijn van sterrenbeelden die boven Tamriel te vinden zijn.
XGN: Met welk bestaand gebied kan Craglorn het beste vergeleken worden, en hoe onderscheidt het zich van de rest van de spelwereld?
Paul: Craglorn is onderdeel van het oostelijke deel van Hammerfall en ligt op een onveilige positie met Wrothgar in het noordwesten,
Skyrim in het noodoosten, en Cyrodiil in het oosten. Het landschap in de lowlands is rotsachtig en steriel, terwijl het noorden en oosten van Craglorn levendig is met de vele begroeiing en rivieren.
Het landschap van Craglorn is er ook een van conflicten. Een groot gedeelte van het oosten van Craglorn is verwoest door een object uit de hemel, en ruïnes van zowel de Yokudan als de Nedic culturen sieren het landschap.
XGN: Wat inspireerde jullie het meest tijdens de ontwikkeling van de wereld van Craglorn?
Paul: De inspiratie voor Craglorn kwam uit verhalen van het verleden van Tamriel, alsmede uit onbeantwoorde vragen vanuit de astrologie. Welke krachten herbergen sterren werkelijk? Zijn de Celestials werkelijk degenen die ze beweren te zijn? The Elder Scrolls is een setting die het exploreren meer dan waard is.
XGN: Op welke groep spelers focust de Craglorn update zich?
Paul: Alle Alliances zijn vrij om naar Craglorn af te reizen, maar zoals hierboven is vermeld richt Craglorn zich het meest op de Yokudan en Nedic volkeren.
XGN: Is er een minimumlevel noodzakelijk om Craglorn binnen te komen?
Paul: Spelers moeten tenminste Veteran Rank 1 of hoger zijn om te wereld van Craglorn te kunnen betreden.
XGN: Brengt de Craglorn update nieuwe achievements met zich mee, die spelers kunnen behalen?
Paul: Jazeker, er zijn nieuwe achievements die je kunt vrijspelen door quests te spelen en te voltooien binnen de grenzen van Craglorn.
XGN: Waarom kan het verhaal van Craglorn het best doorkruist worden in een groep van vier spelers?
Paul: Sommige verhalen beleef je het best als je met anderen bent, en de uitdagingen die wij de spelers voorschotelen – samen met de beloningen die je krijgt bij het volbrengen van die uitdagingen – komen het beste tot hun recht als ze worden uitgevoerd door meerdere spelers.
XGN: Wat voor vijanden kunnen spelers tegenkomen tijdens het verkennen van Craglorn?
Paul: Spelers komen een groot aantal nieuwe vijanden tegen, waarvan sommigen vergelijkbaar zijn met bestaande tegenstanders. De Savage Orcs in de noordelijke gebieden zijn hier een goed voorbeeld van. Andere vijanden zijn van bovennatuurlijk niveau, zoals de Anka-Ra.
Deze krijgers bestaan slechts uit zand en steen en stammen uit de tijd van de Yokudan. De hongerige Welwa’s, gehoornde Duneracers en boosaardige variaties op de bestaande atronachs maken het lijstje van nieuwe vijanden compleet.
XGN: Wat heeft de Trials modus voor The Elder Scrolls Online spelers in petto? Paul: Trials zijn zeker een nieuwe uitdaging voor zowel de spelers als voor ons als ontwikkelaar. Kijkend naar hoe spelers hun opdrachten volbrengen (of hierin falen!), krijgen we een goed beeld van hoe we in de toekomst nieuwe en betere uitdagingen kunnen creëren voor de spelers. Hoewel we nog niet zover zijn dat we hierover kunnen praten, zijn we erg enthousiast over de geweldige ervaring, gameplay en beelden die Trails voortbrengen.
XGN: Welk onderdeel van de Craglorn update was het zwaarst voor het ontwikkelteam om te ontwikkelen en zijn jullie daarom het meest trots op?
Paul: Er waren genoeg technische problemen die we moesten overwinnen tijdens de ontwikkeling van Craglorn, maar uiteindelijk kwam alles prachtig bij elkaar en zo is Craglorn een solide en vermakelijke uitbreiding geworden. Waar wij het meest trots op zijn, is de manier waarop sommige spelers de door ons gecreëerde uitdagingen voltooien. Sommige spelers doen dingen waar wij alleen van konden dromen.