Dit zijn de populairste social media challenges

Article
zondag, 05 april 2020 om 11:00
xgn google image
Nu we allemaal binnen zitten moeten we ons maar eindeloos zien te vermaken met alles wat we in huis kunnen doen. Social media helpt ons daarbij en mensen komen met talloze uitdagingen voor elkaar, om zo weer even iets te kunnen doen. Dit zijn de populairste challenges op sociale media.

Push up challenge

Hierbij ben jij genomineerd door iemand en word jij uitgedaagd om push ups te doen. Vervolgens film je hoe je de push ups doet als bewijs dat je het hebt gedaan. Dit post je in je verhaal en vervolgens nomineer jij een aantal andere vrienden om push ups te doen.

Kunst challenge

Hierbij maak je een bekend schilderij na, met voorwerpen die je thuis hebt. Improviseer dus, een handdoek kan al makkelijk als rok dienen en ook peper en zout kunnen worden gebruikt om een bekend schilderij na te maken. Zo heb je nog wat creatiefs te doen naast simpelweg binnen zitten.

Baby foto

Je wordt bij deze challenge uitgedaagd om een baby foto van jezelf te plaatsen in je verhaal. Post een schattige baby foto van jezelf van vroeger, of misschien zelfs een hele oude gezinsfoto. Tot slot is het daarna aan jou om iemand uit te dagen ditzelfde te doen.

#Spread the positivity

Het coronavirus draagt ongelofelijk veel negativiteit met zich mee. Mensen staan er negatiever in, iedereen moet verplicht binnen zitten en elke dag zijn er meer besmettingen met het beruchte coronavirus. Juist in deze nare tijden is het belangrijk om ook het positieve van het leven in te zien. De hashtag wordt veel gebruikt in stories waarin even iets "positiefs" gedeeld wordt.
Hier een daar zie je al vrouwen verschijnen, die een foto in hun story plaatsten en vervolgens tien andere vrouwen taggen om zo positiviteit over andere te verspreiden. Ook zijn er andere acties die positiviteit zouden moeten verspreiden. Deze acties zijn van goede doelen, of geld inzamelen voor goede doelen.

The Dolly Parton challenge

Een meme die viraal is gegaan. In deze meme draait het erom hoe jij jezelf presenteert op verschillende social mediaplatforms. De social mediaplatforms waar het hier om draait zijn LinkedIn, Facebooj, Instagram en Tinder. Dolly Parton is deze trend begonnen met als onderschrift “Fix een vrouw die het allemaal kan.” De countryzangeres heeft hiermee social media verovert. Velen doen haar na, wat geweldige resultaten en veel vermaak oplevert.