Destiny 2 ligt alweer bijna in de winkels, maar waar we vrijwel nog niks over weten zijn de gloednieuwe Adventures. Gelukkig is daar verandering in gekomen en hebben wij de game kunnen spelen, inclusief de nieuwe
content. In deze special kom je dan ook alles te weten over de
Destiny 2 Adventures.
Eén van
de grootste minpunten van de originele
Destiny was het gebrek aan verhalende content. Er waren de verhaalmissies, maar als je die eenmaal had uitgespeeld, was er voornamelijk alleen content die bedoeld was om te herhalen, zoals Strikes, Raids en
de Crucible. Om dat gemis te verhelpen in het vervolg, is
Bungie gekomen met de Destiny 2 Adventures.
Wat zijn Destiny 2 Adventures precies?
De Adventures in Destiny 2 zijn het beste te omschrijven als side-quests. De verhaalmissies zorgen ervoor dat de setting wordt neergezet in de wereld en zorgen daarnaast voor spannende opdrachten en indrukwekkende set-pieces. De Adventures zijn wat kleinschaliger van opzet, maar hebben als taak om de puntjes op de i te zetten. Soms zorgen ze er ook voor dat een stukje verhaal dat wordt gecreeërd in een verhaalmissie wordt voortgezet in een Adventure.
Dat laatste wordt nog eens versterkt door het feit dat er meer Adventures bij komen naar mate het verhaal vordert. Heb je bijvoorbeeld een verhaalmissie achter de rug die een ingrijpende invloed heeft op de spanningen op een bepaalde planeet of op de kracht van een bepaalde factie, dan is het goed mogelijk dat een Adventure daar verder op gaat inspelen.
Wat doe ik in Destiny 2 Adventures?
Als je eenmaal een Adventure hebt gekozen die je interessant lijkt, dan moet je op zoek gaan naar de beacon op de desbetreffende planeet om de missie te activeren. Het hoofddoel van de Adventure kan zeer verschillend zijn en de omschrijving van de missie kan daarnaast behoorlijk afwijken van het daadwerkelijke doel. De Destiny 2 Adventures zijn niet kort – sommigen zijn zelfs even lang als verhaalmissies – en hebben in de meeste gevallen meerdere fases van doelstellingen die moeten worden bereikt.
In de European Dead Zone bijvoorbeeld is een Adventure waarbij je de verhoudingen tussen de
Fallen en de
Cabal op scherp moet stellen en daar gebruik van moet maken. In de
Destiny 2 beta werd al duidelijk dat de
Cabal met veel kabaal hun entree hebben gemaakt op aarde en dat valt niet in het goede keelgat van de
Fallen. Het doel van de Adventure is dan ook om een valstrik te leggen voor de
Cabal, met een beetje hulp van de
Fallen.
Allereerst is het de taak om stemmen van de Fallen om te nemen die verscholen zitten in een oude mijn. Dat komt goed uit, want de mijn zit niet alleen vol met Fallen, maar ook met Tripwire Mines die goed gebruikt kunnen worden tegen de Cabal. Na een intens vuurgevecht hebben we precies waar we voor zijn gekomen en is er geen levende Fallen meer te vinden in de mijn.
Daarna is het de bedoeling om met de lift naar de top van de berg te komen om daar een signaal naar de Cabal te versturen, dat natuurlijk lijkt alsof het van de Fallen komt. Voordat de neushoornachtige troepen van de Cabal zijn gearriveerd hebben wij alvast de mijnen neergelegd. Er zijn dan ook niet veel kogels voor nodig om de overige Cabal af te maken en de haat tussen de Cabal en de Fallen te versterken. Missie geslaagd!
Meer singleplayer content
De Adventures lijken de ideale oplossing te zijn voor het probleem waar Destiny mee kampte. De spelers krijgen meer verhaal en meer van de wereld mee en er is meer
singleplayer content. De vraag is alleen in hoeverre de Adventures interessant blijven. We hebben gezien dat er meer Adventures bijkomen naarmate het verhaal vordert, maar hoeveel er dat precies zijn is niet duidelijk.
De grootste vraag is nog of de beloning voor Adventures groot genoeg is. Alle Adventures die we tot nu toe hebben gezien hadden Rare Gear of een Ability Point als beloning en daar is niks mis mee als je aan het levelen bent.
Wanneer je eenmaal level 20 bent en je de meeste subclasses al volledig hebt geüpgrade, dan is het ineens niet meer zo interessant. Dan wil je Legendary Gear zien als beloning of op z’n minst een kans op Legendary Gear, zodat je tijd je erin steekt beloond wordt. Strikes bijvoorbeeld geven betere loot, terwijl je daar ongeveer evenveel tijd of soms zelf minder tijd mee bezig bent. Het is dus afwachten of daar in latere Adventures verandering in komt.
Kijk jij al uit naar Destiny 2? En heb je zin om met de Destiny 2 Adventures aan de slag te gaan, of ben je meer geïnteresseerd in de multiplayer-modi? Laat het ons weten in de comments!